2009年7月1日星期三

The Cranberries - Zombie



第一次听到这首歌的时候就被深深吸引,尤其是中途反复出现、略带悲凉的吟唱。只是一直不知道这首歌叫什么名字,最近才在机缘巧合之下得知了它的名字,马上去下载了,然后就决定分享给大家。

这首歌其实是在谴责战争所带来的伤害,大家可以慢慢观看它的歌词,细细思索它欲倾述的内容。
歌词:
Another head hangs lowly,
Child is slowly taken.
And the violence caused such silence,
Who are we mistaken?

But you see, it's not me, it's not my family.
In your head, in your head they are fighting,
With their tanks and their bombs,
And their bombs and their guns.
In your head, in your head, they are crying...

In your head, in your head,
Zombie, zombie, zombie,
Hey, hey, hey. What's in your head,
In your head,
Zombie, zombie, zombie?
Hey, hey, hey, hey, oh, dou, dou, dou, dou, dou...

Another mother's breakin',
Heart is taking over.
When the vi'lence causes silence,
We must be mistaken.

It's the same old theme since nineteen-sixteen.
In your head, in your head they're still fighting,
With their tanks and their bombs,
And their bombs and their guns.
In your head, in your head, they are dying...

In your head, in your head,
Zombie, zombie, zombie,
Hey, hey, hey. What's in your head,
In your head,
Zombie, zombie, zombie?
Hey, hey, hey, hey, oh, oh, oh,
Oh, oh, oh, oh, hey, oh, ya, ya-a...

下载链接:
Fileden下载

PS:这次是我第一次用预先发布的方式发布文章,没有意外的话,这篇文章将于7月1日下午6时面试,而我现在的时间是6月27日晚上8时31分。

如果没有问题的话,我想我以后都会用这种方式来稍微积累一些文章,不然要是Streamyx再一次整个月不能上网的话我真的会吐血……

linfavourite signature


2 条评论:

  1. haha~~~ 放心啦!我没怪人的啦!
    我也是常被 streamyx 的笨蛋线搞得我也很难上网 XD

    哦哦~你昨天生日哦 Belated Happy Birthday la!! 呵呵

    *太慢了,可惜我不能听到你分享的歌 XD

    回复删除
  2. @嘉CacinG進:一直到现在还是有问题啊……我要打电话去投诉了……

    谢谢你的祝贺了~

    听不到吗?那就下载吧。

    回复删除

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...